Navigator
Navigator

 Все вещи исходят из необходимости: в природе нет ни добра, ни зла!
/Бенедикт Спиноза

  
Russian (CIS)Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

 
Публикации

  • Завершення проекту "Підтримка інституційної спроможності українських міст в розробці та реалізації політик сталого енергетичного розвитку"

  • Повідомляємо про завершення у січні 2016 року проекту «Підтримка інституційної спроможності українських міст в розробці та реалізації політик сталого енергетичного розвитку», що успішно був реалізований Асоціацією енергоаудиторів за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).


  • Огляд ринку Менеджмент-консалтингових послуг
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 4, 2002 р.

    Менеджмент-консультант - управлінець над управлінцями.
    Існування інституту МК є визнанням того, що люди - найцінніший капітал будь-якого бізнесу.

    Загальні тенденції

    За останні десять років спостерігається дуже великий ріст ринку консалтингових послуг. Це пов'язано з глобалізацією світової економіки. Останні досягнення інформаційних технологій, глобальні інформаційні мережі змінили уявлення про межі підприємств...


  • Відпочинок без "задніх" думок. Новорічно-практичне ессе
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 1-2, 2002 р.

    Кожна цивілізована людина має власного стоматолога. Кожна сім'я, що піклується про свій добробут - має свого сімейного юриста. Кожна успішна компанія має своїх менеджмент-консультантів. І головним призначенням менеджмент-консультантів (надалі МК) є ідентифікація і пошук шляхів ефективного вирішення завдань (проблем), які ставить перед їх клієнтами життя. За подібним принципом діють всі консультанти - починаючи з лоцманів, що здійснюють навігацію кораблів ризикованим фарватером і закінчуючи системними інтеграторами, що навчають персонал клієнта роботі з встановленими АСУ. Але ж яку відмінність вносить саме приставка " менеджмент"?


  • Менеджмент-консалтинг, як спосіб підвищення ефективності управління
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 4, 2002 р. 

    Етапи надання консалтингових послуг.

    Прелюдія. Надання консалтингових послуг, як вже мовилось, починається з усвідомлення необхідності змін. Причому таких змін, які ви з об'єктивних причин не можете здійснити самі. Тоді такі зміни можуть бути запроваджені стороннім професіоналом - менеджмент-консультантом. Отже, усвідомлення в голові, ресурси для проведення реструктуризації в кишені - можна запрошувати представника консалтингової компанії.


  • Банкрутство методом реструктуризації, або Ваш консультант Вам і лікар
  • Стаття надрукована в журналі Office, № 4, 2001 р.

    Приймаючи в увагу нашу з Вам, дорогий читач, зайнятість, будемо вважати, що з основними понятійними і процедурними моментами справ про банкрутство ми розібралися в попередньому номері цього часопису. І тому є думка підвести риску таким висновком: проведення процедури банкрутства це процес, спрямований на відродження, а не на ліквідацію підприємства, у якому застосовується операційна реструктуризації і юридичної техніка для роботи, як із боржником, так і з кредиторами.

   
Лікувальна санація

Стаття надрукована в журналі Office, № 9, 2001 р.

У попередніх номерах "ОФІСУ" було надруковано декілька статей на тему процедур банкрутства (зокрема, санації), що мали, швидше, теоретичний, ніж практичний характер. Мова йшла про санацію як один з ефективних інструментів виведення підприємств з кризи. Набутий досвід дає нам змогу наводити приклади з практики, що стосуються окремих питань. Цією статтею починається цикл, який буде повністю заснований на реальних прикладах (підприємствах).

 

 

Нещодавно до нас звернулося по допомогу керівництво цегельного заводу у місті Волочиськ Хмельницької області. У підприємства виникла низка проблем, які воно не могло вирішити самотужки.

Завод спеціалізується на виготовленні керамічної цегли. Продукція користується попитом як у районі, так і в сусідній області. В останній період на підприємстві декілька разів відбулась болісна зміна керівництва. У серпні на останніх зборах акціонерів було обрано головою правління Людмилу Косіцьку (вона ж в.о. головного бухгалтера). Разом з тим у 2001 році завод зупинив випуск продукції через відсутність поточних обігових коштів (зокрема, на закупку газу) та через поломки обладнання. Постійно вимагали повернення коштів кредитори, заборгованість перед якими становить близько 700 тис. грн, що більше річного обсягу виробництва (реалізації) продукції. В результаті виникла заборгованість по зарплаті перед працівниками (на підприємстві працювало близько 150 чоловік). Через безперспективність переважна більшість кваліфікованих робітників звільнилася з підприємства, і тепер їх лишилося близько 90. Врешті-решт, ситуація стала настільки безвихідною, що вже і саме новообране керівництво не бачило шляхів виходу з кризи.

В принципі такий стан даного підприємства - реальний приклад безвідповідального управління як з боку акціонерів, так і керівництва. В той же час підприємство має великий потенціал.

Ми були першими, хто провів комплексний аналіз підприємства (за допомогою моделі фінансової реструктуризації). На нашу думку, причиною таких наслідків є відсутність ефективного власника (власників). Акції заводу настільки розпорошені, що не існує жодного акціонера, який би володів хоча б 5% акцій. Цим і пояснюються неодноразові спроби керівництва провести збори акціонерів, які не відбувалися через відсутність кворуму. Найбільший вплив на підприємство мала місцева районна адміністрація, яка фактично і була ініціатором проведення діагностики підприємства, зокрема Ігор Качановецький, начальник управління економіки Волочиської райдержадміністрації.

Нашим завданням було надання допомоги підприємству у проведенні діагностичного аналізу, за результатами якого здійснити фінансову та операційну реструктуризації через господарські судові органи.

Група фахівців за допомогою комп'ютерної моделі фінансової реструктуризації, створеної в рамках Проекту фінансової реструктуризації Агентства Міжнародного Розвитку США (Deloitte and Touche), виконала діагностичний аналіз для того, щоб визначити, чи існує потреба та можливості реструктуризації підприємства.

Зосередимо увагу лише на короткому описі переваг моделі. Після введення усіх даних модель робить помісячний прогноз усіх показників на шість років. Найголовнішою перевагою моделі є реалізація принципу "що буде, якщо ... ". Тобто модель може розрахувати прогноз розвитку підприємства при зміні довільної кількості факторів. Так, ми зможемо дізнатись, що буде з підприємством, наприклад, при зміні ціни на якусь сировину або (та) при зміні частки бартеру у разі реалізації готової продукції і т.д.

Діагностика ґрунтувалася на фінансових даних, зібраних на підприємстві, опрацьованих та проаналізованих фахівцями. Зроблений діагностичний аналіз підтвердив життєздатність підприємства, можливість впровадження фінансової та операційної реструктуризації і довів її переваги перед ліквідацією. Проте рентабельної роботи завод може досягнути тільки після проведення певного ремонту технологічної лінії, купівлі допоміжних пристроїв та вливань в обігові активи у вигляді або кредиту, або капіталовкладень. Іншими словами, досягнути рентабельності підприємство зможе тільки після приходу реального ефективного власника, що і було нашим основним висновком.

Ми запропонували керівництву пошук зацікавлених осіб, які б могли стати власниками (інвесторами). Такий пошук почало здійснювати і саме підприємство. Проте основною нашою рекомендацією є підготовка документів для подачі заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, кероване боржником (санація).

В даній ситуації є два варіанти переходу до процедури санації. Перший, триваліший, - підготовка документів і подача заяви боржником. При подачі заяви боржником потрібно підготувати план санації, отримати рішення зборів акціонерів (власника) та згоду більшості (51%) кредиторів на проведення процедури санації. Другий варіант - подача заяви одним із "дружніх" кредиторів та подальший перехід до норм статті 53 Закону (санація). В цьому випадку підприємство матиме час на пошук ефективного власника (інвестора) та підготовку плану санації.

Спробую показати переваги та недоліки цих двох варіантів. Перший варіант займає більше часу для підготовки документів. До того ж він підходить, якщо підприємство хоче самостійно вийти із стану неплатоспроможності або вже має реального інвестора (власника), який хоче провести процедуру санації. За цим варіантом підприємство самостійно керує ситуацією, що і є найбільшою перевагою для підприємства. Другий варіант є привабливим, коли підприємство має на своїй стороні 51% кредиторів, що зацікавлені у подальшій його роботі. Ними можуть бути працівники, ДПІ, Пенсійний фонд, постачальники товарів та послуг та ін. При переході до процедури санації зростає інвестиційна привабливість підприємства, а також підприємство отримує більше часу для підготовки плану санації з урахуванням пропозицій інвестора (інвесторів).

Варто зазначити, що коли проти підприємства вже порушено провадження у справі про банкрутство, воно може перейти до процедури санації, перебуваючи на будь-якій стадії, тільки до визнання боржника банкрутом.

На даний момент підприємство розмірковує, який шлях обрати. У наступному номері журналу буде прокоментовано рішення керівництва та проаналізую зміни, які відбулися за цей час.

Андрій Адамчак
арбітражний керуючий, фінансовий аналітик.
Е-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

 

01001, м. Київ,                                                                  вул. Мала Житомирська, 16/3, офіс 4

Mala Zhytomyrska street, 16/3, office 4              01001, Kyiv, Ukraine

Тел:+ 38 044 537 63 30
Тел:+ 38 044 537 63 29
Тел/факс:+ 38 044 279 59 23
E - mail : info[at]navigator.net.ua