Navigator
Navigator

Всі речі походять з необхідності:

у природі немає ні добра, ні зла!

/Бенедикт Спінозa

 

Потом один из вас пусть вернется и отнесет все документы в канцелярию.

Когда "Школа бизнеса (покет)" Воан смотрел на них, я опустил взгляд на его запятнанные спермой брюки.

Я узнал, где можно застать мисс.

Таким образом, оба "Экономика эксплуатации парка оборудования Учебное пособие" ваших противника знали, какие карты у них на руках.

Они поступили проще, единодушно договорившись между собой умертвить мальчика и съесть его.

Сказал, что это будет еще забавнее сделать сюрприз для следующего оператора.

  
Russian (CIS)Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

 
Публикації

  • Завершення проекту "Підтримка інституційної спроможності українських міст в розробці та реалізації політик сталого енергетичного розвитку"

  • Повідомляємо про завершення у січні 2016 року проекту «Підтримка інституційної спроможності українських міст в розробці та реалізації політик сталого енергетичного розвитку», що успішно був реалізований Асоціацією енергоаудиторів за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).


  • Огляд ринку Менеджмент-консалтингових послуг
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 4, 2002 р.

    Менеджмент-консультант - управлінець над управлінцями.
    Існування інституту МК є визнанням того, що люди - найцінніший капітал будь-якого бізнесу.

    Загальні тенденції

    За останні десять років спостерігається дуже великий ріст ринку консалтингових послуг. Це пов'язано з глобалізацією світової економіки. Останні досягнення інформаційних технологій, глобальні інформаційні мережі змінили уявлення про межі підприємств...


  • Відпочинок без "задніх" думок. Новорічно-практичне ессе
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 1-2, 2002 р.

    Кожна цивілізована людина має власного стоматолога. Кожна сім'я, що піклується про свій добробут - має свого сімейного юриста. Кожна успішна компанія має своїх менеджмент-консультантів. І головним призначенням менеджмент-консультантів (надалі МК) є ідентифікація і пошук шляхів ефективного вирішення завдань (проблем), які ставить перед їх клієнтами життя. За подібним принципом діють всі консультанти - починаючи з лоцманів, що здійснюють навігацію кораблів ризикованим фарватером і закінчуючи системними інтеграторами, що навчають персонал клієнта роботі з встановленими АСУ. Але ж яку відмінність вносить саме приставка " менеджмент"?


  • Менеджмент-консалтинг, як спосіб підвищення ефективності управління
  • Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 4, 2002 р. 

    Етапи надання консалтингових послуг.

    Прелюдія. Надання консалтингових послуг, як вже мовилось, починається з усвідомлення необхідності змін. Причому таких змін, які ви з об'єктивних причин не можете здійснити самі. Тоді такі зміни можуть бути запроваджені стороннім професіоналом - менеджмент-консультантом. Отже, усвідомлення в голові, ресурси для проведення реструктуризації в кишені - можна запрошувати представника консалтингової компанії.


  • Банкрутство методом реструктуризації, або Ваш консультант Вам і лікар
  • Стаття надрукована в журналі Office, № 4, 2001 р.

    Приймаючи в увагу нашу з Вам, дорогий читач, зайнятість, будемо вважати, що з основними понятійними і процедурними моментами справ про банкрутство ми розібралися в попередньому номері цього часопису. І тому є думка підвести риску таким висновком: проведення процедури банкрутства це процес, спрямований на відродження, а не на ліквідацію підприємства, у якому застосовується операційна реструктуризації і юридичної техніка для роботи, як із боржником, так і з кредиторами.

   
Огляд ринку Менеджмент-консалтингових послуг

Стаття надрукована в Галицьких контрактах, № 4, 2002 р.

Менеджмент-консультант - управлінець над управлінцями.
Існування інституту МК є визнанням того, що люди - найцінніший капітал будь-якого бізнесу.

Загальні тенденції

За останні десять років спостерігається дуже великий ріст ринку консалтингових послуг. Це пов'язано з глобалізацією світової економіки. Останні досягнення інформаційних технологій, глобальні інформаційні мережі змінили уявлення про межі підприємств...

Загальні тенденції

За останні десять років спостерігається значний ріст ринку консалтингових послуг. Це пов'язано з глобалізацією світової економіки. Останні досягнення інформаційних технологій, глобальні інформаційні мережі змінили уявлення про межі підприємств і про технологію виробництва, керування і ведення бізнесу. Насичення традиційних ринків товарів зажадало пошуку нових підходів до споживача. Саме тому 81% портфеля замовлень основних консультаційних фірм складають фактично замовлення на послуги по реорганізації і реструктуризації бізнесу.

На сьогоднішній день цей ринок оцінюється майже в 90 млрд. долл. із річним потенціалом росту порядку 15-20 відсотків  впродовж останніх декількох років. На початку 80-х років у галузі управлінського консультування було зайнято приблизно 18 000 консультантів, а на сьогоднішній день число спеціалістів складає біля 700 000 чоловік, без урахування консультантів, що займаються тільки питаннями інформаційних технологій і керуванням кадрами. Обсяг консалтингових послуг у 1993 р., складав біля 25 млрд. доларів, у 1994 р. - біля 34 млрд. доларів, у 1995 р. - біля 40 млрд. доларів.

Аналіз структури послуг дав такі результати :
• 31% - консалтингові послуги з питань керування операціями і процесами, включаючи питання реорганізації бізнесу і загального керування якістю (TQM).
• 17% - консультування з питань корпоративної стратегії
• 17% - консультування з питань інформаційно-технологічної стратегії
• 16% - консультування з питань розвитку бізнесу
• 11% - консультування з питань організаційного проектування
• 6% - фінансове консультування
• 2% - послуги з питань маркетингу і продажу
Аналіз консалтингових послуг по сферах діяльності має такий вигляд:
• 22% - замовлення від підприємств фінансового сектора економіки
• 11% - від підприємств по виробництву товарів народного споживання
• 11% - від інших промислових підприємств
• 10% - від компаній сфери телекомунікацій
• 9% - від підприємств енергетичного сектора
• 9% - від урядових установ
• 9% - від установ охорони здоров'я
• 8% - від науково-дослідних установ
• 3% - від засобів масової інформації і підприємств шоу-бізнесу
• 2% - від підприємств оптової і роздрібної торгівлі
• 6% - від інших джерел
У 1999 р. прибутки від аудиторських послуг у світовому масштабі склали біля 70 млрд. долл., а обсяг продажу сектора консультаційних послуг досяг 90 млрд. долл., де на частку консультування в області інформаційних технологій прийшлося 60%. За останні три роки ріст обсягу продажу консалтингових послуг щорічно складає не менше 10%.

За даними New York Times, 15% компаній користуються послугами консультантів на регулярній основі і 35% звертаються за допомогою консультантів у міру необхідності.

Дослідження задоволеності послугами консультантів, проведене Kennedy Information Group у 242 західних компаніях, показало, що чим більше розміри консалтингової фірми, тим менше клієнти задоволені їхніми послугами. Президенти компаній у більшій мірі задоволені послугами консультантів, ніж віце-президенти і директори.

Особливо цікаво, що компанії, що витрачають більше коштів на консалтинг, вважають отримані послуги більш корисними, ніж компанії, що витратили на консалтинг менше грошей.

Сумарні прибутки "Великої п'ятірки" за 1998 рік оцінюються в 60 млрд. долл., а їхній персонал складає приблизно 500 000 чоловік! Слід зазначити, що в секторі аудита вони займають абсолютно домінуюче положення - із кожного заробленого в галузі долара біля 80 центів припадає саме на ці п'ять компаній.

Розвиток ринку менеджмент-консалтингових послуг на Україні.
• Період з 90-го по 95-й включно:
Цей період розвитку менеджмент-консалтингових послуг характеризується, як період демонстрації тотального професіоналізму з боку західних Менеджмент-консалтингових (МК) компаній. На ринок України вийшли представництва значних МК компаній - "Bein", "PriceWaterhouse", "Deloitte & Touche", "Coopers & Lybrand", "Ernst & Young Ukraine", "KPMG", "Baker McKenzie", "Barents Group, LLC", "Arthur Andersen", "Roland Berger & Partners", "Dr. Wisselchuber & Partners" і інші.

Методика роботи: Ці структури вийшли на ринок України або супроводжуючи своїх традиційних клієнтів, або як реализатори проектів технічної допомоги, що фінансуються міжнародними донорськими організаціями. Лише незначна кількість невеликих фірм з метою розширення географії бізнесу ризикнули вийти на ринок України в пошуках нового клієнта. 80% - компаній тримаються на ринку України завдяки реалізації Проектів донорських організацій. Значні консалтингові компанії загалом роблять  послуги по менеджмент-тренінгу та аудиту.

У 1992 році була створена Асоціація консалтингових фірм "Укрконсалтинг". Головною метою цієї структури було створення консультантів-посередників для забезпечення процесу масової приватизації в Україні. Ініціатором створення "Укрконсалтингу" був ФДМУ.
• 1995 - 2000 роки - поява національних МК компаній.
За результатами роботи та здійсненням проектів технічної допомоги виникають такі компанії як: Київ Менеджмент Консалтинг, Український центр післяприватизаційної підтримки підприємств (ЦППП) у м. Києві, ЦППП у м. Харкові, ЦППП у м. Одесі ("Евроконсалт"), у м. Львові (Західно-Український Менеджмент Консалт), Центр реструктуризації вугільної промисловості в м. Донецьку.

У цей же період активізуються українські консалтингові компанії: "Spectr, Sach & Company", "Укрбизнесконсалтинг", "ProConsult", "Укрон", "Project Consulting Group", "Національне управління ресурсами", "Рубин-Інвест- Консалтинг" і інші компанії.

З'являються малі консалтингові об'єднання "ОКО" - Об'єднані консультанти - 9 організацій фундаторів, "КМК група"- 4 юридичні особи.

У 1998 році - зареєстрована УАМК - Українська асоціація менеджмент - консультантів за підтримкою ФДМУ і Світового Банку.

Головними статутними завданнями фахових асоціацій і інститутів консультантів виступають забезпечення і гарантування високої якості консалтингових послуг і фахового рівня своїх членів. Саме виходячи з таких принципів і було створено Українську Асоціацію Менеджмент Консультантів (УАМК).
• 2000-2001 роки - ситуація на ринку менеджмент-консалтингових послуг.
З появою Української асоціації менеджерів-консультантів (УАМК) ситуація в сфері менеджмент-консультаційних послуг стала поліпшуватися й організовуватися. УАМК через організацію і проведення цільових конференцій, участі у  виставках, роботу з міністерствами і відомствами, статті в засобах масової інформації, участі в проектах, організацію web-сайту в мережі Інтернет – зуміла зробити інформацію про менеджмент-консалтингові компанії і послуги більш доступною для потенційних споживачів.
Структура ринкового сегменту менеджмент-консалтингових послуг України.

Після аналітичного і статистичного опрацювання даних, отриманих на підставі анкетного опитуванння, бліц опитуваннь по телефону, прямих контактних інтерв'ю, групою дослідників були отримані наступні маркетингові результати:

6.1. Основні проблеми, що потрібно вирішувати в першу чергу.

У найбільшій мірі керівництво підприємств хвилюють проблеми мінімізації оподатковування (68 % респондентів), потім - неплатежі підприємств-боржників, збільшення собівартості; далі - проблеми, пов'язані з реалізацією продукції на внутрішньому ринку (40 % респондентів).

Це означає, що стратегічні завдання розвитку виробництва - освоєння нової продукції, підвищення її якості, зниження собівартості, пошук інвесторів - відступають на інший план, поступаючись місцем завданням задоволення сьогоднішніх потреб виробництва і трудового колективу. Але, питаннями впровадження нових стандартів якості, енергозаощаджуючих технологій, зниження собівартості готової продукції, керівники підприємств будуть займатися в самий найближчий час.

6.2. Ступінь сприйняття менеджмент-консалтингових послуг.

Як показує Графік 1, стратегічне планування і система інформаційного менеджменту найбільш часто сприймається як сердцевина менеджмент- консалтингових послуг. Досить дивно, що податковий консалтинг займає третє місце і є дуже близьким до юридичногу консалтингу і маркетингових досліджень, і тільки третина респондентів назвали таку традиційну менеджмент консалтингову послугу як зниження витрат. З загального числа респондентів 13% не змогли назвати жодної послуги.
Графік 1
 
6.3 Відношення до менеджмент консультантів.

Дослідження показало, що в цілому відношення до менеджмент- консультантам - сприятливе:   
• 19,3% опитаних думають, що потреба в менеджмент-консультантах дуже велика
• 24,7% опитаних думають, що консультанти можуть бути корисними
• 45,8% опитаних вважають, що іноді можуть бути корисними
• 3,6% думають, що робота з консультантами - пуста трата коштів
• 1,2% вважають, що Україна не готова до такого типу фахових послуг.
Більш половини опитаних зійшлися на думці, що менеджмент консультанти безсумнівно допоможуть у роботі на Україні, у той час як 20% опитаних думають, що консультанти нічим не зможуть допомогти у веденні бізнесу, 28% упевнені, що консультанти не допоможуть на даній стадії розвитки їхнього бізнесу.

Проте в проведенні перетворень директори більш покладаються на власні сили, або самостійно переймають досвід інших і тільки 14 % із них постійно використовують поради і послуги спеціалістів-консультантів. Це пов'язано зі стереотипами й острахом, що інформація про підприємство і бізнес стане доступною третім особам.

Залучення до рішення проблем консультантів викликано, насамперед, бажанням знайти легальний засіб скорочення податкових виплат, усвідомленням недостатньої кваліфікації управлінської команди, важким положенням з оборотними коштами, неможливістю знайти інвесторів (партнерів) самостійно.

На жаль, тільки невеличка частина всіх керівників звертались за консультаційними послугами, хоча багато хто з них вважає за доцільне користуватися консалтингом у майбутньому. Залучити зовнішніх консультантів планують тільки 41 % опитаних.

Бажання звернутися по допомогу до стороннього консультанта може виникнути і на підприємствах із важким економічним станом, і на підприємствах, чий стан поліпшився, тому що, перші думають про те, як врятувати виробництво, зберегти колектив, другі - про те, як краще використовувати нові можливості, що з’являються перед підприємством, закріпити і розвинути успіх.

6.4. Ступінь корисності менеджментів-консультантів.

Графік 2 показує, наскільки корисними для респондентів є залучення консультантів для вирішення внутрішніх проблем. Серед таких респондентів, що позитивно ставляться до консультантів, майже 59% думають, що внутрішні проблеми менеджменту можна іноді вирішити через залучення зовнішніх сил, 19% вважають, що зовнішні консультанти потрібні досить часто, інша ж частина респондентів заявила, що із схожими проблемами вони чудово впораються самі.
Графік 2
 
Головними галузями, у яких, на думку респондентів необхідна допомога менеджмент-консультантів, це Поліпшення процесу ведення бізнесу (55.9%), Стратегічне планування (30.7%) і Інформаційні системи/технології (30.7%). Серед популярних сьогодні галузей: Системи контролю якості (39.8%), Людські ресурси (30.1%) і Інформаційні технології (24.1%).

6.5.1. Аналіз фірм діючих на ринку менеджмент-консалтингу

У даний час на ринку України діють як вітчизняні, так і закордонні консалтингові фірми. Серед закордонних фірм можна виділити такі групи:

I. Представництва великих консалтингових фірм, що обслуговують:
• державні структури, органи державного управління з питань оподаткування, бюджетного регулювання;
• банківські структури з питань аудита;
• закордонні і спільні підприємства.
Серед цих фірм: "Deloitte & Touch Tohmatsu International", "Arthur Andersen & Co SC", "PriceWaterhouseCoopers", "Ernst & Young", "BeckerMkenzi", "DR. Wieselhuber & Partner" і інші.

II. Консультаційні фірми, що починають свою діяльність в Україні.

Ці компанії мають тут, як правило, одного-двох представників, основним завданням яких є визначення рівня привабливості українського ринку для своєї фірми та оптимальної стратегії виходу на нього.

III. Консультаційні фірми, що працюють в Україні по програмах TACIS, USAID, IFC і інших аналогічних структур у рамках реалізації програм міжнародної технічної допомоги.   
• За даними Відділу технічної допомоги TACIS, із ними працюють біля 150 консультаційних фірм із усіх країн Європейської співдружності переважно з питань управлінського і фінансового консультування в таких галузях: сільське господарство;
• енергетика і енергозберігаючі технології;
• атомна енергетика і безпека;
• фармацевтика;
• металургія;
• будівницво;
• транспорт;
• зв'язок.
IV. Вітчизняні консультаційні фірми можна розділити на такі групи:

А) Фірми, що виникли і розвивалися на базі проведеного державою процесу зміни форм власності, що починали свою діяльність із надання комплексних послуг з приватизації, що охоплювали питання управліня, законодавства, оподаткування т.ін.

Б) Консультаційні фірми, що виникли після 95-го року. Надають консультаційні послуги, спеціалізовані як по видах (маркетинг, податкове планування і т.п.), так і по напрямках і галузям (проведення пост-приватизаційної підтримки, приватизація земельних ділянок, консультування підприємств агропромислового комплексу).

Наприклад: UCPPS (Київ, Дніпропетровськ), WUMC (Львів), INCONS (Київ), EVROCONSULT (Одеса), PCG (Київ), SS&C (Київ), EBS (Київ), M. I. P. (Київ), KCG (Київ), KMC (Київ), INCONSULT (Черкаси), GRAFFITI (Миколаїв), KhMC (Харків), RIC (Вінниця), DUCC (Донецьк), ANT-Consult (Кіровоград), UBC (Київ) і інші.

V. Консультанти - індивідуали.

Це можуть бути універсали, з широким досвідом в області управління, або спеціалісти (експерти), що працюють у вузьких технічних галузях. Їхня сильна сторона - чітко індивідуалізований і гнучкий підхід, що складніше застосовувати консультаційній фірмі і вартість послуг. Послуги досвідченого консультанта дешевше. Часто консультанти-індивідуали  збираються у "команду" для виконання значних і складних завдань в галузях, що виходять за рамки їхньої індивідуальної компетенції.

За даними дослідження 42% консультаційних фірм в Україні займаються тільки консультаційною діяльністю (тобто визначають консалтинг як винятковий вид діяльності). У 30% фірм частка консультаційної діяльності в обсязі продажів складає 80% і більше. Кількість організацій, що мають відділи консультування, складає 23% від загальної кількості існуючих на ринку.

6.5.2. Критерії підбору консалтингових компаній.

Серед основних критеріїв вибору консалтингової компанії були названі:   
• Репутація (61.4%)
• Рівень цін (54.8%), а для 26% це вирішальний чинник
• Наявність персоналу з України і досвід роботи на місцевому ринку (52.4%)
• Навички (45.2%)
• Корпоративний принцип (34.3%)
• Рівень якості наданих послуг (22%)
• Наявність досвіду роботи з підприємствами відповідної галузі (20%)
• Гарантія конкретних результатів (18%)
6.5.3. Критерії підбору консультантів.

Серед найбільш важливих якостей фахових консультантів особливо слід зазначити: спрямованість на кінцевий результат, спроможність на практиці впроваджувати ефективні методи керування. Для 87 % клієнтів високий рівень професіоналізму консультантів є визначальним.

Серед критеріїв вибору консультанта особливе значення мають досвід роботи в даній галузі, доступна звітність про роботу консультанта, наявність рекомендацій від людей, що користуються довірою;
гарна репутація в ділових колах;
позитивні відгуки колишніх клієнтів.
Вирішальне значення при ухваленні рішення про співробітництво мають перевірені факти успішної діяльності консультанта в минулому.

Результати опитуванння клієнтів говорять про очікуване збільшення споживання послуг по:   
• організаційному розвитку підприємств і тренінгу персоналу;
• реструктуризації і санації підприємств;
• консалтингу в галузі менеджмент-інформаційних технологій і систем;
• стратегічному і бізнес плануванню;
• впровадженню нових стандартів якості;
• енергозберігаючим технологіям та інжинірингу;
• впровадженню нових технологій, пов'язаних з Інтернет;
• проведенню маркетингових досліджень;
• управлінню виробництвом, кадровими і трудовими ресурсами;
• оцінці майна, бізнесу;
• розробці фінансової стратегії.
8. Висновки

Варто відзначити, що в даний час українські консалтингові фірми складають  гідну конкуренцію західним, особливо в таких видах діяльності, як: реструктуризація та організація бізнес процесів, управління якістю, інжиніринг, інформаційні технології, маркетинг, аудит, кадровий консалтинг і навчання. Крім того, методичні розробки в таких видах діяльності, як активні методи навчання, навчання в дії, інжиніринг і аудит більш розроблені, ніж закордонні аналоги.

Як стає зрозумілим з результатів дослідження, український ринок менеджмент-консалтингу далекий від того, щоб називатися зрілим. Значна частина керівників не мають чіткого уявлення про те, хто такі менеджмент- консультанти і чим вони займаються. Це означає, що ринок практично не знайомий із цим видом послуг. Позитивним можна вважати те, що респонденти згідні з твердженням, що зовнішня допомога у вирішенні проблем управління все ж необхідна і вплине позитивно на розвиток компанії. А отже, можна сподіватися на те, що існує великий потенціал для розвитку ринку консалтингових послуг в Україні.

 

01001, м. Київ,                                                                  вул. Мала Житомирська, 16/3, офіс 4

Mala Zhytomyrska street, 16/3, office 4              01001, Kyiv, Ukraine

Тел:+ 38 044 537 63 30
Тел:+ 38 044 537 63 29
Тел/факс:+ 38 044 279 59 23
E - mail : info[at]navigator.net.ua